Dag 3: Èze & Monaco

19 maart 2018 - Monaco, Monaco

We zaten alweer om 10 uur s'morgens in de bus onderweg naar Èze.

Èze is een oud stadje gelegen op een rotspunt. We zijn onderaan de rotspunt uit de bus gestapt en vervolgens zijn we helemaal naar boven gelopen. Hoe hoger we waren hoe mooier het uitzicht werd en dat niet alleen overal waar je keek zag je mooie planten, cactussen en bloemen.

Ongeveer één uur later zijn we weer verder gereden naar Monaco. In Monaco-Ville kregen we vrijwel meteen tijd om iets te gaan lunchen, hier vielen de prijzen ook erg mee. We hadden voldoende tijd om alles op ons gemak te verkennen.

Het was onder andere erg bijzonder om het Prinselijk paleis van Monaco te zien waar steeds iemand de wacht hield, helaas heb ik de wissel niet kunnen meemaken. Ook kon je vanuit Monaco-Ville de haven van Monaco zien liggen. Het laatste half uur hebben we de Kathedraal van Monaco bezocht, hier ligt een groot aantal leden van het Huis Grimaldi begraven.

Een paar uurtjes later zijn we langs de haven gelopen, hier lagen over het algemeen alleen maar grote jachten. Dat was erg indrukwekkend om te zien.

Tenslotte kwamen we aan bij Monte-Carlo, dit is een gedeelte dat vooral bekend staat om zijn casino's en natuurlijk niet te vergeten.. de beroemde mensen. Mijn vriendinnen en ik zijn een kijkje in het Monte-Carlo casino gaan nemen, waar tevens ook een stukje van James Bond is opgenomen. Als je oud genoeg was mocht je het casino in. Je zag een ruimte met gokmachines staan, verder lopen mocht je alleen als je echt ging spelen want in de volgende ruimte stonden de speeltafels.